حـــادثـــه نـــاشـــی از کــــار (15)

در حین انجام کار حدوداً ساعت 16 عصر راننده جرثقیل B به مالکیت C لوله ای به طول 9 متر را به زنجیر بسته وآنرا به قلاب دستگاه جهت با لا کشیدن می اندازد0 لـوله از داخل چاه بیرون و سپس از سقف اتاقک موتور خانه به خارج از محل  بر روی کفی جرثقیل انتقال می دهد پس از رسیدن انتهای لوله بر روی کفی دستگاه راننده اقدام به پایین آوردن دکل می نماید لکن با توجه به اینکه قلاب (هوک) جرثقیل فاقد شیطانک (ضامن نگهدارنده زنجیر) بوده زنجیر بهمراه بار از قلاب خارج ونهایتاً لوله آزاد به همان سمتی که مرحوم در حـال فـرار از صحنه بوده سقوط و به سر متوفی برخورد می نماید نهایتاً حادثه منجر به مصدومیت و فوت وی میگردد0

 به نظر شما مقصر حادثه چه کسانی و به چه میزانند؟

/ 4 نظر / 16 بازدید
سعید کمالی فر

سلام و وقت بخیر همکاری گرامی درصورت تمایل برای تبادل لینک لطفا لینک سایت ما را با عنوان و مشخصات زیر درج و عنوان و آدرس سایت خود را برای درج در سایت ما اطلاع دهید. مهندسی بهداشت جرفه ای و ایمنی SKLF http://sklf.ir با تشکر کمالی فر

رضا

باسلام...زودتر شرح وقوع حادثه رو بذار آخه خیلی کنجکاوم بدونم چی شده من عاشق این ماجراهام[خنده]

ریما

فکرکنم آقا رضا از اوناییه که مدام داره بروسلی میبینه...ولی من وقتی این ماجرل رو خوندم اشکم سرازیر شد[گریه] اخه من عاشق فیلمای هندی هستم راستی نگفتی خانومش اومد دیدش؟چی شد؟جان ریما بگو خانومش که دید اینجوری شده خودکشی نکرد؟وای خدای من خیلی صحنه دلخراشیه[نگران]

عزیزی

باسلام - قطعا راننده جرثقیل مقصر اول حادثه است چرا که: 1- بستن(ریگینگ) و جابجایی بار خصوصاً بارهای مدور و لوله ای شکل با زنجیر فاقد ضامن ایمنی (SAFETY Latch) ممنوع و منسوخ است . 2- مسئول محصور سازی و جلوگیری از ورود و تردد افراد متفرقه در حریم بار(شعاع بوم) جرثقیل باز هم اپراتور است. 3- اپراتور بایستی برای هدایت بار از یک طناب هادی (Tag line) به طول حداقل شش متر استفاده می نمود . علی ایحال بازهم یک قربانی دیگر و ......... قصه همچنان ادامه دارد