پیشگیری از حوادث ناشی از کار

ترويج فرهنگ ايمني و حفاظت و بهداشت كار در كارگاهها

حادثه ناشی از کار 9 ( فوت کارگر بر اثر واژگون شدن تراکتور)
ساعت ٧:۳٢ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸٩  

  در تاریخ ٨٩/3/٩ حدود ساعت 17 کارگر حادثه دیده مذکوربنام  A  (که از حدود دو هفته قبل بعنوان راننده تراکتور رومانی (یدکش غلطک 3 تنی ) در شرکت B شروع بکار می نماید )بدستور کارفرمای شرکت B اقدام به کوبیدن مجدد گردنه کیلومتر 5 جاده می نماید (علت امر اعلام ریتست آزمایشگاه مبنی بر عدم تایید کوبیده شدن جاده توسط شرکت پیمانکار بوده )در حین کار کارگرA از بالای گردنه اقدام به کوبیدن جاده نموده باتوجه به شیب بالای  جاده ( به گفته کارفرما شیب بالای 15 درصد) تراکتور بدلایل نامعلومی ( وجود نقص فنی در وسیله-شیب زیاد جاده - سهل انگاری و بی احتیاطی راننده در کنترل وسیله) خلاص  خورده و از کنترل راننده خارج شده( نشان خط ترمز حدود 40 متری و حرکت مارپیچی وسیله از بالای گردنه  موید این نکته می باشد)...

به نظر شما در صد تقصیر طرفین دخیل در حادثه به چه میزان است؟


و در نهایت تراکتور بعد از طی مسافت مذکور به سمت راست جاده منحرف و به داخل گودالی با عمق حدود 4 متری سقوط و واژگون می گردد که اتاق کابین راننده بر اثر برخورد با زمین له و کارگر از ناحیه سر دچار آسیب که در بیمارستان  کارگر فوت می نماید. لازم به ذکر است  در بررسی های بعمل آمده مشخص گردید متوفی بعنوان راننده فاقد هر گونه سابقه ی کاری بعنوان راننده تراکتور نیز فاقد گواهینانمه مهارت وسیله مذکور بوده و تراکتور مذکور نیز از کابین استاندارد و مناسب و حفاظ پیشگیری از واژگون شدن برخوردار نبوده است.

به نظر شما در صد تقصیر طرفین دخیل در حادثه به چه میزان است؟


کلمات کلیدی: